Rad-Avisos Nix & Salamander

Begonnen von AvM, 28 März 2015, 13:35:08

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AvM

Meine Beiträge sind hier zu finden,
wenn Bedarf besteht kann ich die auf forum-marinearchive kopieren

http://www.segelschiffsmodellbau.com/t2841f66-SMS-Nix-amp-Salamander-Rad-Avisos-2.html

TD

das mach doch bitte.

Sonst muss man ich extra eintragen !

Gruß

Theo
...ärgere dich nicht über deine Fehler und Schwächen, ohne sie wärst du zwar vollkommen, aber kein Mensch mehr !

AvM


AvM

The Artizan informiert über sie Schiffe

AvM

Wie man sieht, Manchester und S + N haben gleiche Maschinen und Wasserlinien

Wie man findet MANCHESTER hat gleiche Navigationsprobleme wie NIX und SALAMANDER
Das Schwesterschiff wurde wie die preußische Schiffe verlängert.

Manchester   ON7563   iron paddle
L 2.07.1849   Robinson & Russell, Millwall, S10
174nrt/291grt 390bm double end contruction
164.9x22.4x9.6
2 sets oscillating engines 48in (diam) x 4ft6in stroke, 16lb with wave gear, 150nhp by builders
registered 6.10.49 at   Hull   44/49 for Manchester, Sheffield & Lincolnshire Rly. Co.
1877   Hull, Steam, Broken up MNL (closures), 1877

AvM

MANCHESTER was gebaut nach Wave Principle von JSR
So waren auch N+S

AvM

Appletons' Mechanics' Magazine and Engineers' Journal, Band 1 p.313

AvM

#7
Langsam kommen wir an die Geschichte von Entwicklung des Konstruktion von N+S

"Schwesterschiff von MANCHESTER"
Sheffield   ON7564   iron   paddle
1849 H.E.Smith , Gainsborough
149/244 143.8 -> 160.8x21.9x9.1   
150   by J & G. Rennie
registered 27.11.50   Hull   for Manchester, Sheffield & Lincolnshire Rly. Co.   
served 51 - 69

The Humber Ferries - Seite 44
Alun Albert D'Orley, ‎D'Orley Alun Albert - 1968

A sister ship for the 'Manchester' had been ordered earlier on in 1849. She was named 'Sheffield', was smaller than the 'Manchester' , and cost L5,520. The builder was H.E.Smith of Gainsborough and the engines were supplied by J & G Rennie. After trials, which were considered satisfactory, it was decided that 'Sheffield' should be lengthened by 17 feet, and delivery was not made until 1850. In November 1853, the Government Surveyors decided that the . 'Queen' and the 'Prince of Wales' were no longer fit for the carriage of passengers, so the M.S. & L. had to hire the 'Petrel' from the Watermans Company to keep the service going ..
......
Both 'Manchester' and the 'Sheffield' proved unsuccessful in the operation of the New Hollan Ferry. These iron paddle steamers proved to be difficult to manage and were involved in several collisions. They continued to give constant trouble, and in August 1854, the M.S. & L. bought two smaller iron paddle steamers from M. Samuelson and Company, of Hull, at a cost of £6,725 each. They were former Clyde Steam Packets, and were named 'Manchester' and 'Sheffield', replacing their namesakes on the Humber Ferry in 1855.


MANCHESTER war klassifiziert als Riverine steamer (=Binnenschiff)
so ist in 1858 in Verzeichnis von Dampfschiffen die im Hull sine beheimatet und so in "Liverpool registry 1874/75"


AvM

The Artizan Vol IX 1851 p.72 & p.12

AvM

Leider ich habe nicht kopiert in TU Hannover von The Artizan 1851 Plate X die Plänne von N+S

Hier nur die Fragmente scanned by Google (NY Library)

AvM


AvM

NIX und SALAMANDER von Koch
Marine Rundschau 1895


AvM

London Morning Post August 31, 1863

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London Morning Post October 13, 1863

AvM

London Express December 19, 1862

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