Auf QM2 von Québec nach Hamburg

Begonnen von Urs Heßling, 18 Oktober 2024, 15:06:50

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Urs Heßling

moin,

Southampton, Titanic-Museum (III)

1 - Skizzenhafte Darstellung des Zeitablaufs des Untergangs (Fehler bei 1:15 : so "steil" stand das Schiff da noch nicht)

2-4 - Sehr gut gemacht und eindrucksvoll top  : Nachspiel der Zeugenbefragung durch das Inquiry Board zur Ursachenfindung - mit einer absolut demaskierenden Aussage des Bruce Ismay

5 - "Interaktive" Brücke zum Steuern der Titanic - attraktiv nicht nur für Kinder :wink:

und zum Schluß ein Beispiel sehr britischen "Humors"

6 - Aufnahme des Purser's Office ("Empfangsschalter") der QE 2 vor dem Ablegen als truppentransporter Richtung Falkland im Mai 1982

Gruß, Urs

"History will tell lies, Sir, as usual" - General "Gentleman Johnny" Burgoyne zu seiner Niederlage bei Saratoga 1777 im Amerikanischen Unabhängigkeitskrieg - nicht in Wirklichkeit, aber in George Bernard Shaw`s Bühnenstück "The Devil`s Disciple"

Urs Heßling

moin,

Southampton, Titanic-Museum

andere Schiffe ...

1 - Gemälde eines Panzerkreuzers der Cressy-Klasse

2+3 - Modell der Queen Mary im Maßstab1:50 mit vielen 1:1250-Modellen

4+5 - Modell eines MTB-ähnlichen Zielschleppbootes

Gruß, Urs

"History will tell lies, Sir, as usual" - General "Gentleman Johnny" Burgoyne zu seiner Niederlage bei Saratoga 1777 im Amerikanischen Unabhängigkeitskrieg - nicht in Wirklichkeit, aber in George Bernard Shaw`s Bühnenstück "The Devil`s Disciple"

Urs Heßling

moin,

Southampton, Titanic-Museum

1-3 - Modell der Dampfyacht Medusa (1906)

4 - Modell der Normandie

Gruß, Urs
"History will tell lies, Sir, as usual" - General "Gentleman Johnny" Burgoyne zu seiner Niederlage bei Saratoga 1777 im Amerikanischen Unabhängigkeitskrieg - nicht in Wirklichkeit, aber in George Bernard Shaw`s Bühnenstück "The Devil`s Disciple"

Urs Heßling

moin,

Großkreisnavigation, Meerestiefen, Meridian von Greenwich und Nordsee ... und dann war die Reise zu Ende :cry:

und DAS WAR'S !  :O/Y

Gruß, Urs
"History will tell lies, Sir, as usual" - General "Gentleman Johnny" Burgoyne zu seiner Niederlage bei Saratoga 1777 im Amerikanischen Unabhängigkeitskrieg - nicht in Wirklichkeit, aber in George Bernard Shaw`s Bühnenstück "The Devil`s Disciple"

t-geronimo

Zitat von: Urs Heßling am 19 Oktober 2024, 19:09:22moin,

Erinnerungen an den Einsatz und die Opfer der Handelsmarine im 2. Weltkrieg; mit Karten und Plakaten in Museen und mit Denkmälern

Gruß, Urs

Das Foto der Queen Mary ist ja krass.  :-o

Das kannte ich noch nicht.
Gruß, Thorsten

"There is every possibility that things are going to change completely."
(Captain Tennant, HMS Repulse, 09.12.1941)

Forum MarineArchiv / Historisches MarineArchiv

Urs Heßling

moin,

Zitat von: t-geronimo am 19 Oktober 2024, 20:58:47Das Foto der Queen Mary ist ja krass.  :-o   Das kannte ich noch nicht.
ich auch nicht,
Wenn man einmal guhgelt, findet man Texte mit betr. der Position und der Anzahl der Menschen an Bord widersprüchlichen Aussagen
Wiki :
In December 1942 while operating as a troopship and carrying 11,339 United States Army troops and crew,[29] the British passenger liner RMS Queen Mary was broadsided during a gale by a 92-foot (28 m) wave 608 nautical miles (700 mi; 1,126 km) from Scotland and nearly capsized. Queen Mary listed briefly about 52 degrees before slowly righting herself. Had the ship listed even three degrees more, then she would have capsized.
Internet :
My knowledge about this is that in 1942 the Queen Mary was on the 5th day of a voyage across the North Atlantic from North America to Liverpool when she was hit on the port beam by a 90–95ft high rogue wave. This wave smashed glass windows on the port side and seawater entered the ship. Whilst being pushed over onto her starboard side by the wave, the seawater which had entered flowed to the starboard side and held her over to starboard. Passenger ships or liners of this design have a vanishing angle of stability of about 70deg. However the Queen Mary was carrying around 16,000 American service men and cargo, so she would have had a higher than normal centre of gravity. Because the ship was now being held over to starboard by the water which had entered the ship, the engine room crew quickly opened ballast flooding valves to double bottom tanks on the port side and the ship slowly righted herself. She would eventually recover after about 10minutes, and then eventually continue on her voyage with a lot of loose furniture and injured personnel. People would have been thrown across spaces, onto bulkheads, out of chairs, their bunks, and been hit by falling furniture etc.
Internet :
Later that year, from 8–14 December 1942, Queen Mary carried 10,389 soldiers and 950 crew (total 11,339). During this trip, on 11 December, while 700 miles (1,100 km) from Scotland during a gale, she was suddenly broadsided on her starboard side by a rogue wave that might have reached a height of 28 metres (92 ft). An account of this crossing can be found in Carter's book. As quoted in the book, Carter's father, Dr. Norval Carter, part of the 110th Station Hospital on board at the time, wrote in a letter that at one point Queen Mary "damned near capsized... One moment the top deck was at its usual height and then, swoom! Down, over, and forward she would pitch." It was calculated later that the ship rolled 52 degrees, and would have capsized had she rolled another three degrees.

Gruß, Urs
"History will tell lies, Sir, as usual" - General "Gentleman Johnny" Burgoyne zu seiner Niederlage bei Saratoga 1777 im Amerikanischen Unabhängigkeitskrieg - nicht in Wirklichkeit, aber in George Bernard Shaw`s Bühnenstück "The Devil`s Disciple"

t-geronimo

Ich meinte das vor allem deshalb, weil ich 2005 an Bord des Schiffes das untige Foto aufgenommen habe und bislang immer dachte, dass es das einzige ist das das Schiff in dieser schweren See zeigt.  :wink:
Gruß, Thorsten

"There is every possibility that things are going to change completely."
(Captain Tennant, HMS Repulse, 09.12.1941)

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