Time-Life-Bilder (Teil 2)

Begonnen von Albatros, 03 Juli 2011, 17:43:15

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t-geronimo

Könnte Malaya zwischen 1917 und 1918 sein (Turmpeilricht-Skalen sind schon aufgemalt, ist da schon eine Flugzeugstartbühne auf Turm X?).
1919 wurde laut Raven/Roberts auf alle Fälle die im Bild noch vorhandene Vormars-Stenge entfernt.
Gruß, Thorsten

"There is every possibility that things are going to change completely."
(Captain Tennant, HMS Repulse, 09.12.1941)

Forum MarineArchiv / Historisches MarineArchiv

Shanghai

Ist das sicher, das das HMS Malaya ist?
Koennte das auch HMS Barham sein? HMS Barham hatte laut Raven/Roberts 1918 eine zusaetzliche Scheinwerferplattform unter dem Vormars, HMS Valiant nicht.

Gruesse aus Shanghai

Urs Heßling

"History will tell lies, Sir, as usual" - General "Gentleman Johnny" Burgoyne zu seiner Niederlage bei Saratoga 1777 im Amerikanischen Unabhängigkeitskrieg - nicht in Wirklichkeit, aber in George Bernard Shaw`s Bühnenstück "The Devil`s Disciple"

Shanghai

Hallo Urs

Wiki hatte ich gesehen. Deren Quelle war http://www.battleships-cruisers.co.uk/malaya.htm . Aber da ist auch bei  anderen Bildern die kleine Scheinwerferplattform unter dem Vormars nicht vorhanden.
Die "Queen Elizabeths" waren sich damals ja noch sehr aehnlich. Gibt es hier einen Experten fuer britische Dreadnoughts? Ich bin einfach mal neugierig.


Albatros

HMS SHEFFIELD
http://media.iwm.org.uk/iwm/mediaLib/7/media-7266/large.jpg
Boiler fronts on board HMS SHEFFIELD.
http://media.iwm.org.uk/iwm/mediaLib/30/media-30542/large.jpg
HMS Sheffield in Heavy Seas
http://media.iwm.org.uk/iwm/mediaLib/29/media-29905/large.jpg
Action stations in the anti aircraft control tower in HMS SHEFFIELD whilst she is at sea in the Mediterranean.
http://media.iwm.org.uk/iwm/mediaLib/28/media-28941/large.jpg
View of the after director tower of HMS SHEFFIELD with two of the 6 inch gun turrets in the background.
http://media.iwm.org.uk/iwm/mediaLib/29/media-29041/large.jpg
HMS SHEFFIELD underway near Scapa Flow, 28 October 1941.
http://media.iwm.org.uk/iwm/mediaLib/7/media-7083/large.jpg
A remarkable photograph taken from the bridge of HMS SHEFFIELD as she ploughed through heavy seas. The height of the waves when this picture was taken was over 50 feet.
http://media.iwm.org.uk/iwm/mediaLib/27/media-27289/large.jpg
The Torpedo Officer and Principal Control Officer, finds time for a shave with an electric razor, at his action station during a lull on board HMS SHEFFIELD, while the ship is escorting a Malta convoy in the Mediterranean (Operation HALBERD).
http://media.iwm.org.uk/iwm/mediaLib/29/media-29161/large.jpg
The crew of the after director tower of HMS SHEFFIELD, one of the shadowers of the BISMARCK, pointing to the splinter holes caused by a near miss from the BISMARCK.
http://media.iwm.org.uk/iwm/mediaLib/29/media-29052/large.jpg
A Supermarine Walrus amphibious aircraft, which was one of the spotting aircraft used during the bombardment of Genoa and Spartivento, at the far end of its catapult about to be launched from HMS SHEFFIELD. A ship's cutter can be seen in the foreground.
http://media.iwm.org.uk/iwm/mediaLib/29/media-29047/large.jpg
Two sailors, wrapped up against the cold stand on the exposed signal bridge of the 'Southampton' class cruiser HMS SHEFFIELD. One of the sailors is looking through binoculars.
http://media.iwm.org.uk/iwm/mediaLib/29/media-29218/large.jpg
Ice forming on a 20-inch signal lamp on the cruiser HMS SHEFFIELD while escorting an Arctic convoy to Russia, December 1941.
http://media.iwm.org.uk/iwm/mediaLib/29/media-29217/large.jpg

Auf einigen Bildern kann man sehr gut erkennen wie hart der Geleitzug-Dienst gewesen sein muss.

HMS Sheffield (C24)

http://de.wikipedia.org/wiki/HMS_Sheffield_%28C24%29


:MG:

Manfred

Urs Heßling

moin,

Zitat von: Albatros am 12 Dezember 2011, 17:20:04
Boiler fronts on board HMS SHEFFIELD.
http://media.iwm.org.uk/iwm/mediaLib/30/media-30542/large.jpg
Meinung des Ergonomen: Da scheint noch ein Laufgang zu fehlen. Wie sollte man sonst an die Ventilräder kommen ?

Zitat von: Albatros am 12 Dezember 2011, 17:20:04
HMS Sheffield in Heavy Seas
http://media.iwm.org.uk/iwm/mediaLib/29/media-29905/large.jpg
A remarkable photograph taken from the bridge of HMS SHEFFIELD as she ploughed through heavy seas. The height of the waves when this picture was taken was over 50 feet.
http://media.iwm.org.uk/iwm/mediaLib/27/media-27289/large.jpg
ja, wirklich eindrucksvoll  top

Zitat von: Albatros am 12 Dezember 2011, 17:20:04
HMS SHEFFIELD underway near Scapa Flow, 28 October 1941.
http://media.iwm.org.uk/iwm/mediaLib/7/media-7083/large.jpg
kann es sein, daß die SHEFFIELD hier nach vorn vertrimmt ist (für eine Meilenfahrt ?)

Zitat von: Albatros am 12 Dezember 2011, 17:20:04
The crew of the after director tower of HMS SHEFFIELD, one of the shadowers of the BISMARCK, pointing to the splinter holes caused by a near miss from the BISMARCK.
http://media.iwm.org.uk/iwm/mediaLib/29/media-29052/large.jpg
dazu etwas mehr http://www.lrb.co.uk/v23/n08/lawrence-hogben/sinking-the-bismarck

Zitat von: Albatros am 12 Dezember 2011, 17:20:04
A Supermarine Walrus amphibious aircraft, which was one of the spotting aircraft used during the bombardment of Genoa and Spartivento, at the far end of its catapult about to be launched from HMS SHEFFIELD. A ship's cutter can be seen in the foreground.
http://media.iwm.org.uk/iwm/mediaLib/29/media-29047/large.jpg
am Bug der WALRUS kann man "Spartivento" lesen. Das war allerdings kein "Bombardement" wie das von Genua im Februar 1941, sondern ein Seegefecht im November 1940 (dazu gibt´s viele Fotos im Internet)

Zitat von: Albatros am 12 Dezember 2011, 17:20:04
Ice forming on a 20-inch signal lamp on the cruiser HMS SHEFFIELD while escorting an Arctic convoy to Russia, December 1941.
http://media.iwm.org.uk/iwm/mediaLib/29/media-29217/large.jpg
mM müßte es Dezember 1942 heißen. Im Dezember 1941 war die SHEFF bei keinem PQ-Konvoi dabei.

schöne Bilder, Manfred  top

Gruß, Urs
"History will tell lies, Sir, as usual" - General "Gentleman Johnny" Burgoyne zu seiner Niederlage bei Saratoga 1777 im Amerikanischen Unabhängigkeitskrieg - nicht in Wirklichkeit, aber in George Bernard Shaw`s Bühnenstück "The Devil`s Disciple"

Albatros

Hallo Urs, es könnte ja auch nur die leichte Dünung sein.......

Frage, wenn sie aber vorne runter getrimmt ist, wird sie schneller?

:MG:

Manfred

Urs Heßling

moin,

Zitat von: Albatros am 12 Dezember 2011, 18:22:42
Frage, wenn sie aber vorne runter getrimmt ist, wird sie schneller?

sie würde mM bei sehr hoher Fahrt weniger "ins Gatt sacken", das Heck nicht so tief einsinken.

Dann hätten die Propeller einen besseren "Wirkungsgrad" (bin mir nicht sicher, ob dieser Ausdruck an dieser Stelle physikalisch korrekt ist)

Ich fühle mich zunehmend auf glattem Eis  :wink:, Harold könnte das sicher 100 x besser erklären.

Gruß, Urs
"History will tell lies, Sir, as usual" - General "Gentleman Johnny" Burgoyne zu seiner Niederlage bei Saratoga 1777 im Amerikanischen Unabhängigkeitskrieg - nicht in Wirklichkeit, aber in George Bernard Shaw`s Bühnenstück "The Devil`s Disciple"

Albatros

Zitat von: Urs Hessling am 12 Dezember 2011, 18:43:46
moin,


Ich fühle mich zunehmend auf glattem Eis  :wink:, Harold könnte das sicher 100 x besser erklären.

Gruß, Urs

Da Harold nicht antwortet mache ich mal weiter..... :MZ:

The last moments of HMS Gloucester off Crete 22nd May 1941.

http://media.iwm.org.uk/iwm/mediaLib/9/media-9257/large.jpg

http://media.iwm.org.uk/iwm/mediaLib/9/media-9258/large.jpg

http://media.iwm.org.uk/iwm/mediaLib/9/media-9259/large.jpg

http://media.iwm.org.uk/iwm/mediaLib/10/media-10178/large.jpg

http://media.iwm.org.uk/iwm/mediaLib/10/media-10179/large.jpg

Von den 807 Besatzungsmitgliedern an Bord überlebten nur 85 den Untergang..... :MG:


HMS Gloucester (C62)

http://de.wikipedia.org/wiki/HMS_Gloucester_%28C62%29

:MG:

Manfred

Peter K.

#160
ZitatFrage, wenn sie aber vorne runter getrimmt ist, wird sie schneller?

... meiner Meinung nach nicht, denn Kopflastigkeit führt zu einem höheren Widerstand und damit zu einer höheren erforderlichen Antriebsleistung für die selbe Geschwindigkeit!
Sie verringert außerdem die Kursbeständigkeit, was wiederum widerstandserhöhende Ruderkorrekturen erfordert.
Grüße aus Österreich
Peter K.

www.forum-marinearchiv.de

Albatros

#161
da Harold und Urs auf Peter`s Antwort nichts erwiedern möchten, mach ich mal weiter...... :O/Y

HMS BEDOUIN coming in off patrol, at Hvalfjord, Iceland early 1942
http://media.iwm.org.uk/iwm/mediaLib/17/media-17841/large.jpg?action=d
HMS TRINIDAD stationary in Hvalfjord, Iceland Feb 1942
http://media.iwm.org.uk/iwm/mediaLib/17/media-17856/large.jpg?action=d
HMS HECLA, destroyer depot ship in Hvalfjord, Iceland with destroyers alongside Nov 1941
http://media.iwm.org.uk/iwm/mediaLib/17/media-17812/large.jpg?action=d
HMS PANTHER, coming into Hvalfjord in Iceland after completing a patrol in the North Atlantic in search of the German battleship TIRPITZ Jan 1942
http://media.iwm.org.uk/iwm/mediaLib/17/media-17835/large.jpg?action=d
HMS ABELIA, Flower class corvette at Hvalfjord, Iceland after a patrol in the North Atlantic in seach of the German battleship TIRPITZ Jan 1942
http://media.iwm.org.uk/iwm/mediaLib/17/media-17834/large.jpg?action=d
HMS VICTORIOUS at anchor at Hvalfjord, Iceland. Note the wind screens raised at the front of the flight deck. A Ships Cutter is alongside early 1942.
http://media.iwm.org.uk/iwm/mediaLib/17/media-17842/large.jpg?action=d
In the hangar deck of HMS VICTORIOUS at Hvalfjord, Iceland a row of Fairey Fulmars is flanked on either side by two rows of Fairey Albacores, all with their wings folded. The photograph was taken around the time of the search for the TIRPITZ Jan 1942.
http://media.iwm.org.uk/iwm/mediaLib/29/media-29257/large.jpg?action=d
HMS PRINCE OF WALES at anchor in Hvalfjord, Iceland April 1941.
http://media.iwm.org.uk/iwm/mediaLib/21/media-21486/large.jpg?action=d
Part of the Churchill Signal flying at the upper yard of HMS PRINCE OF WALES. This was made to the convoy that the ship had met on her voyage to Reykjavik, Iceland, when she was returning from America after Prime Minister Churchill's meeting with President Roosevelt Aug 1941.
http://media.iwm.org.uk/iwm/mediaLib/29/media-29122/large.jpg?action=d
Escorts and merchant ships at Hvalfjord in Iceland before the sailing of Convoy PQ 17 to Russia, May 1942. PQ 17 was decimated by U-boats and the Luftwaffe. Behind the destroyer ICARUS (1.03) is the Russian tanker AZERBAIJAN.
http://media.iwm.org.uk/iwm/mediaLib/36/media-36299/large.jpg?action=d
HMS SUFFOLK on a patrol of the Denmark straights between Iceland and Greenland, 1941. Ice flows can be seen in the background. A crew man one of the quadruple 0.5" Vickers MG's.
http://media.iwm.org.uk/iwm/mediaLib/29/media-29067/large.jpg?action=d
HMS CURACOA, circa 1940
http://media.iwm.org.uk/iwm/mediaLib/12/media-12508/large.jpg
HMS CURACOA, twin 6-inch guns of the rear turret, Norway, circa 18 April 1940
http://media.iwm.org.uk/iwm/mediaLib/12/media-12506/large.jpg
Crew of HMS CURACOA at action stations in Romsdals Fjord, Norway, April 1940. Note the quadruple 0.5 inch machine gun in the right foreground
http://media.iwm.org.uk/iwm/mediaLib/12/media-12505/large.jpg
The Captain's Secretary asleep on the deck of HMS CURACOA during her return from Narvik, late April 1940
http://media.iwm.org.uk/iwm/mediaLib/12/media-12504/large.jpg

:MG:

Manfred

Shanghai

ZitatHMS PRINCE OF WALES at anchor in Hvalfjord, Iceland April 1941.
http://media.iwm.org.uk/i...-21486/large.jpg?action=d

Mir scheint, das Bild ist eher vom August 41, moeglicherweise in Neufundland waehrend des Churchill-Roosevelt Treffens. Da passt die Tarnung besser. April 41 war sie m. W. noch beim "Einfahren" und mittelgrau.

Schoene Gruesse aus Shanghai

Urs Heßling

hi, Albatros,

Zitat von: Albatros am 18 Dezember 2011, 21:16:10
da Harold und Urs auf Peter`s Antwort nichts erwiedern möchten,

das ist eine (in meinem Fall falsche) Interpretation, die Dir nicht zusteht  :wink: ... abgesehen davon schreibt man "erwidern" nicht mit "ie"  :-D

Gruß, Urs
"History will tell lies, Sir, as usual" - General "Gentleman Johnny" Burgoyne zu seiner Niederlage bei Saratoga 1777 im Amerikanischen Unabhängigkeitskrieg - nicht in Wirklichkeit, aber in George Bernard Shaw`s Bühnenstück "The Devil`s Disciple"

harold

Sorry, habs's schlicht übersehen!  :roll:

Meilenfahrt würde ich ausschließen, hier auf dem Bild ist sie mit ca 20,6 kn unterwegs (2 1/2 mal Wellenlänge auf 180 m CWL) und vertrimmt durch die leicht achteraus gewanderten Maxima ein bißchen nach vorne runter (mehr Auftrieb achtern).
Gleichzeitig fährt sie hier eine sehr ökonomische Geschwindigkeit, da sich die Bug- und Hecksee mit lambda / 2 überlagern und so teilweise löschen.
:MG: Harold
4 Ursachen für Irrtum:
- der Mangel an Beweisen;
- die geringe Geschicklichkeit, Beweise zu verwenden;
- ein Willensmangel, von Beweisen Gebrauch zu machen;
- die Anwendung falscher Wahrscheinlichkeitsrechnung.

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