Die Kriegsmarine in der Ägäis im II. WK 1941-1944

Begonnen von byron, 27 September 2008, 17:29:51

Vorheriges Thema - Nächstes Thema

crolick

Small corrections about vessels sunk by Polish Navy warships:
- submarine U 407 (p. 56) was sunk not only by TROUBRIDGE and TERPSICHORE but also Polish GARLAND (i.e. http://www.uboat.net/boats/u407.htm )
- steamer TRAPANI (s. 65) was definitely not sunk on 17/18 X 1943 but later on 10 XI 1943 in Kalymnos which was shelled by allied DDs PETARD and ROCKWOOD and Polish KRAKOWIAK (see - http://warsailors.com/forum/read.php?1,39158,39180#msg-39180 )
- caique ARGENTINOS (p. 70) was sunk by Polish sub SOKÓŁ
- caique PANAGIA (p. 78) was sunk by SOKÓŁ not DZIK and not on 14 XII 1943 but day later
- caique FELINO (p. 78) you wrote that it was sunk on 15 XII 1943 near Mudros/Limnos by Polish submarine. Could you please give source for this information?
- freighter NIKOLAU OURANIA (p. 97) was definitely not a caique or motorboat but ship of over 6.000 BRT and hence should be not included in the list of caiques and motorboats. You have also correctly included NIKOLAUS in the steamers list on p. 62!

Hope it helps :O/Y

byron

hi Andrzej,

Thanks for the corrections:

a) Subm. U 407, OK, also "Garlant"

b) Trapani ? bei "Seekrieg 1943 Stuttgart" are  both dates mentioned, hier the first one:
16.10. aus einem Konvoi den dt. Dampfer Kari (ex frz. Ste. Colette, 1925 BRT) und torpediert den ital. Dampfer Trapani. In der Nacht vom 16./17.10. fassen die Zerstörer Hursley und Miaoulis (griech.) den Rest des Konvois und versenken den U-Jäger UJ 2109 (ex brit. Widnes) und den Transporter Trapani (1855 BRT), dessen Wrack in der folgenden Nacht im Hafen von Kalymnos von den Zerstörern Penn und Jervis zerstört wird, ....and

Am 11.11. versenken Penn und Jervis vor Calino (Kos) auch den dt. Dampfer Trapani (1855 BRT).

Christos Dunis on page 578 reports both dates aswell

We have to inquire into that matter, but maybe someone of our experts can help

c) "Argentinos", you are right, i can verify SOKOL

d) "Panagia", you must be right, although Dounis is talking (supposing) about Dzik (page 395). I think your polish sources must be more reliable

e) "Felino", I cant remember the source, it must be a KTB (?). Have to investigate

f)  Freighter "Nikolaou Urania", you are right, already from the caiques list deleted.

thanks again, the research never ends

www.wehrmacht-in-griechenland.de.vu

crolick

Dear Byron,

according to 21.UJ-Flotilla war diaries TRAPANI was damaged on 17/18 X 1943 but not sunk. I have this report... somewhere :roll:

I would be grateful for any details concerning FELINO - this is new information for me! I suppose the date is incorrect (it should be rather 12 XII) but this should be investigated further

Edit: Added report :MG:

byron

Die KTB der 21. UJ-Flo. hab ich auch, werde mal bei gelegenheit schauen.

Hier was im Grüner über Netzleger Salamis steht:

Netzleger XII ( . .34) als griech. Motorsegler Adroniki; 193. M/S Salamis; 1941 deutsche Beute: 11 V 3, 11. Küstenschutz-FL; 1943 Umbau zum Netzleger, i.D. 18.7.43 Netzleger XII, Netzsperrgr. Süd; 2.10.44 + Ägäis:  0 n/ ° o / T franz. Uboot Curie / 9 Tote.

jetzt weiss man nicht wen man glauben soll, deshalb soll man nie behaupten die absolute Wahrheit zu besitzen. Man hört sich die verschidenen  Versionen, diskutiert und forscht weiter.

Die Kriegstagebücher, betone ich wieder, sind vollgestopft mit Fehlern, genauso wie die anderen Quellen auch.

www.wehrmacht-in-griechenland.de.vu

crolick

Second part of the report.

BTW. As for the Netzleger XII - wrong topic :-D

Trimmer

Hallo Byron - habe Dein Buch soebend erhalten. Ich glaube jetzt stehen einige Stunden "Studium " an. Schon der erste Eindruck - EINFACH KLASSE - und eigentlich kann man sich dem Vorwort von Norbert Kannapin nur anschliessen. Ich denke dieses Buch ist jeden Euro wert und ein "Muss" für Jeden der sich mit der dt.Kriegsmarine in der Ägäis 1941-1944 beschäftigt  top
Nicht minder möchte ich aber auch die Leistung anderen Leute würdigen die mit zum entstehen dieses Buches beigetragen haben  top

Trimmer - Achim
Auch Erfahrung erhält man nicht umsonst, gerade diese muß man im Leben vielleicht am teuersten bezahlen
( von Karl Hagenbeck)

Stefan

Hallo zusammen,
nach langer Zeit habe ich endlich wieder "zurückgefunden" ;o)

Kann ich noch zufällig eine Bestellung aufgeben ?

Viele Grüße
Stefan

Impressum & Datenschutzerklärung