Verwaltungsobergefreiten Richard Hermann

Begonnen von HeerOskarHistorian, 10 Februar 2026, 16:55:04

Vorheriges Thema - Nächstes Thema

HeerOskarHistorian

Hi, I am looking for further information on Verwaltungsobergefreiten (Administrative Senior Corporal) Richard Hermann, he served on Hilfskreuzer Thor (also named "Schiff 10"), He was awarded the Kriegsabzeichen für Hilfskreuzer in Hamburg, 26 June 1941.

I have yet been able to find any further information on Richard Hermann, I am looking to see if anyone has information on him for my upcoming book on Konteradmiral Otto Kähler and the Hilfskreuzer Thor.

Thanks to any kind of information — please do move this to the correct topic if this is the wrong topic area.

—Smitty

Sie dürfen diesen Dateianhang nicht ansehen.

I study "SS-Oberführer Oskar Dirlewanger" however my main focus is my biography on "Konteradmiral Otto Kähler" a book I recommend to all when released!

Best Regards!

Joe Slavick

HeerOskarHistorian:

Ich habe eine Datenbank von Hilfskreuzer-/Blockadebrecher-Besatzungsmitgliedern. Ich arbeite seit über 40 Jahren hobbymäßig an meiner Liste.

Aus meiner Datenbank:

Herrmann, Richard.  N 2897/37 S.
Verwaltungsobergefreiter (Vs)   Duty: Pay & Administration
Born: 6-Jun-1914. Born in Erxleben, Börde.
Died: 28-Jul-1940.

Lost during the gun battle with ALCANTARA. Killed from shrapnel from a shell striking his action station on the foredeck/boatdeck bulkhead.

Memorialized by Kähler at a crew muster and buried at sea at 1730 hours on 28 Jul 1940 in position 25˚5' S; 32˚2' W.
Posthumously promoted to Verwaltungsmaat (Vs).
Posthumously awarded HSK-26 Jun 1941

Joe

HeerOskarHistorian

I study "SS-Oberführer Oskar Dirlewanger" however my main focus is my biography on "Konteradmiral Otto Kähler" a book I recommend to all when released!

Best Regards!

Hubertus

Great work Joe, will also be in next update. :TU:)  top

Cheers Herb.
Karma, USA=Stupid=FUNNY FARM.
Trump wants to break all killing records.

--------------------------------------------------------------------------------

Impressum & Datenschutzerklärung